Wycieczka: Biały Dunajec - Gubałówka

Wycieczka: Biały Dunajec - Gubałówka Wyróżniony

Biały Dunajec to znakomita baza wypadowa do pieszych wycieczek. Jednakże szlaki biegnące przez malownicze wsie są często nieoznakowane - stąd też warto zaznajomić się z naszymi poradami. Dzisiaj opiszemy trasę wycieczki pieszej na Gubałówkę :)

W tej opcji zachęcamy do zapoznania się również z Białym Dunajcem. Cała trasa jest łagodna, łatwa dla każdego turysty. Dojście do Gubałówki zajmie nam 2,5-3,5 godziny. Niemal przez całą trasę będziemy mogli podziwiać przepiękną panoramę Tatr, mijając nie mniej urokliwe miejscowości. Droga jest asfaltowa, w wielu miejscach niedawno odnowiona, w większych wsiach są również chodniki.

Idąc z Villa Fiore w kierunku Szaflar przechodzimy przez most i kierujemy się na ulicę Jana Pawła II. Po drodze miniemy kilka sklepów - dobra okazja żeby uzupełnić zaopatrzenie na naszą wycieczkę ;) Ulica, którą podążamy jest częścią "wawrzyńcowego szlaku", na którym napotkać możemy drewniane kapliczki stworzone przez "Leonarda Da Vinci z Gliczarowa" czyli Wojciecha Kułacha Wawrzyńcoka. Po około 20 - 30 minutach znajdziemy się koło kościoła pod wezwaniem Matki Boskiej Królowej Aniołów - trasa na mapce widoczna jest pod tym linkiem.

Mapa1

Teraz kierujemy się na Leszczyny - Sierockie. W tym celu przechodzimy przez Zakopiankę (po lewej zobaczymy stację kolejową Biały Dunajec) i kierujemy się drogą po lewej stronie - tak jak jest pokazane na tej mapce.

Mapa2

Droga w tym miejscu łagodnie wznosi się w górę. Po dojściu do skrzyżowania skręcamy w lewo w kierunku wsi Bustryk:

Mapa3

Wejdziemy na tzw "szlak papieski" (który szczególnie upodobał sobie Jan Paweł II - stąd nazwa drogi). Przez cały czas będą towarzyszyły nam piękne tatrzańskie widoki:

Trzymamy się naszej drogi kierując się do wsi Ząb. Po jakimś czasie zaczniemy iść delikatnie w dół aż dojdziemy do skrzyżowania, na którym znajduje się ławka, duża mapa turystyczna oraz tablica informująca o "szlaku papieskim". Po prawej stronie zobaczymy charakterystyczną budowlę widoczną poniżej:

To drewniana kaplica św Brata Alberta w Furmanowej. Skręcamy właśnie w tę ulicę i pokonujemy ostatni odcinek drogi wiodący łagodnym wzniesieniem wprost na szczyt Gubałówki :) Na miejscu - wiadomo - masa atrakcji, punkty widokowe, gastronomia...

Wrócić możemy tą samą drogą lub zejść do Zakopanego i "złapać" dowolny bus lub PKS jadący w kierunku Nowego Targu czy Krakowa (nieopodal naszej willi znajduje się przystanek Biały Dunajec Górny - tuż przed mostem - tam możemy wysiąść). W razie kłopotów goście Villa Fiore mogą zawsze zadzwonić na nasz numer - pomożemy :)

Zapraszamy do Białego Dunajca - i do naszej Villi Fiore!

KontaktOdpowiemy na każde Twoje pytanie

Ważne

Podróżujesz PKS-em lub pociągiem? Naszych gości przywieziemy do Villi Fiore z przystanku/dworca bez żadnych opłat! Również odwieziemy Cię na przystanek gdy będziesz już opuszczać nasze gościnne progi :)

Jesteśmy również na:

Tel.kom: +48 604 692 696
E-mail:

O nas     Pokoje    Cennik     Rezerwacje     Weekend w górach     Kontakt

Nasza strona używa plików cookies. Możesz wyłączyć tę funkcjonalność w ustawieniach swojej przeglądarki.